all.include 4.86 KB
Newer Older
Jan Möbius's avatar
Jan Möbius committed
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167

################################################################################
# This is a library
################################################################################


################################################################################
# Needed Qt packages and build plugin
################################################################################

CONFIG += qt uitools opengl thread debug_and_release 

QT += opengl network script sql webkit

################################################################################
# Add toplevel directory to include path
# TOPDIR has to be specified in a .qmake.cache file in your projects toplevel 
# directory
################################################################################
INCLUDEPATH = $$quote( $${TOPDIR} )
DEPENDPATH  = $$quote( $${TOPDIR} )

################################################################################
# Define header Extension
# This will also override the header extension for uic output
# ( Do not change to += otherwise uic output will end with .h ! )
################################################################################
QMAKE_EXT_H = .hh .h

################################################################################
# Architecture detection
################################################################################
include( architecture.include )

################################################################################
# Helper functions
################################################################################
include( functions.include )

################################################################################
# Custom settings for compiler flags and similar
################################################################################
include( compiler.include)

################################################################################
# Extra target definitions
################################################################################
include( targets.include )

################################################################################
# Global package definitions
################################################################################
include( packages/packages.$${SYSTEMTYPE} )

################################################################################
# Local package definitions
# These lines will include a file from a .qmake directory inside your home.
# this file will overwrite existing setting
################################################################################

unix { 
	HOME=$$system(echo ~) 
} 
#else {
	#message( TODO : Define Home in Windows )
#}

exists( $${HOME}/.qmake/config.$${SYSTEMTYPE} ) {
	include( $${HOME}/.qmake/config.$${SYSTEMTYPE} ) 
}

################################################################################
# Set standard build directories 
# ( Everything generated while compiling will go # into a per architecture 
#   directory )
################################################################################
OBJECTS_DIR = tmp/$$BUILDDIRECTORY
MOC_DIR = tmp/$$BUILDDIRECTORY
UI_DIR = tmp/$$BUILDDIRECTORY 

################################################################################
# type definitions
################################################################################

# This function sets all parameters required to build a plugin
defineTest(Plugin) {
	unix{
		TEMPLATE = lib		
	}	
	win32 {
		TEMPLATE = vclib
		TARGET = $$replace(TARGET, - , _)
		export(TARGET)
		QMAKE_INCDIR += $${TOPDIR}/OpenFlipper/BasePlugin
		export(QMAKE_INCDIR)       
  		LIBS+= -L$${TOPDIR}/OpenFlipper/$${BUILDDIRECTORY} -lPluginLib		
		export(LIBS)
		DEPENDPATH += $${TOPDIR}/OpenFlipper/$${BUILDDIRECTORY} 
		DEFINES += ACGDLL USEACG
		export(DEFINES)
		export(DEPENDPATH)
		glut()
	}
        macx {
 		glut()
        }
	export(TEMPLATE)
	CONFIG *= plugin
	export(CONFIG)
	DESTDIR = $${TOPDIR}/OpenFlipper/Plugins/$${SYSTEMTYPE}/$${ARCHITECTURE}/$${MODE}	
	export(DESTDIR)	
	acg()
	openmesh()
	glew()
	defineTargets()
}

defineTest(Library) {
	unix{
		TEMPLATE = lib
		contains( OPERATING_SYSTEM, Darwin) {
			CONFIG -= static
			export(CONFIG)
		}
	}
	win32 {
		TEMPLATE = vclib
	}
	export(TEMPLATE)
	DESTDIR = lib/$$BUILDDIRECTORY
	export(DESTDIR)
	defineTargets()
	UI_DIR = include
	export(UI_DIR)
}

defineTest(Application) {
	unix {
		TEMPLATE = app
	}
	win32 {
		TEMPLATE = vcapp
	}
	macx {
		CONFIG -= app_bundle
		export( CONFIG )
	}
	export(TEMPLATE)
	DESTDIR = $$BUILDDIRECTORY
	export(DESTDIR)
	defineTargets()
}


defineTest(Subdirs) {
	unix {
        	TEMPLATE = subdirs
	}
	win32 {
		TEMPLATE = vcsubdirs
	}
        export(TEMPLATE)
        CONFIG += ordered
        export(CONFIG)
	defineTargets()
}